Pagina's

dinsdag 30 september 2014

Esther week 5 ~ Het invoeren van moeilijke situaties met vertrouwen

Ik vraag me af wat Esther voelde toen ze de zon zag opkomen op die derde dag.

"Op de derde dag nu, trok Esther trok koninklijke gewaad aan en stond in het binnenste voorhof van het paleis van de koning ..." ~ Esther 5: 1

Dit was de dag dat Esther uiteindelijk of als een held of dood zou eindigen. Yeah. Ik ben er vrij zeker van dat ik in de verleiding zou zijn om terug in bed te kruipen, de dekens over mijn hoofd te trekken, en wanhopig bidden dat God een andere vrouw zou vinden - een andere manier - om Zijn volk te redden.

Waarom ik?

Waarom hier?

Waarom nu?

Dit zijn vragen die we vaak vragen aan God wanneer Hij ons roept dapper te zijn in minder-dan-ideale situaties. Als we wakker worden op die derde dag en het tijd is om die stap in geloof te nemen, en te verplaatsen van de voorbereidingsfase naar om daadwerkelijk doen van de moeilijke dingen voor God. Oh we zijn vetgedrukt in de voorbereiding, maar wanneer het tijd is om die volgende stap te zetten ? Is er niet een eenvoudigere manier, Vader? Zeker is er iemand anders die is meer gekwalificeerd ... meer ... meer - ik weet het niet - "gebouwd" om dit soort dingen uit te voeren?

Maar Esther redde de twijfel en het drama, en in plaats daarvan antwoordde met:

"Dan zal ik gaan."

Van voorbereiding tot uitvoering. Vanuit van onder de dekens naar de moeilijke situaties.

Ik wil onder mijn dekens vandaan kruipen, jij ook? Ik wil niet terugkijken op mijn leven en beseffen dat in al wegkruipen en het vermijden en wensen dat er geen moeilijke dingen op mijn weg zijn, en er achter kom dat ik de belangrijkste mogelijkheden miste, om gebruikt te worden door God. Op een gegeven moment moeten we opstaan, komen opdagen, en met veel wijsheid en vertrouwen in Hem, Die de wereld in Zijn handen houdt, ons bezighouden op de moeilijke plaatsen, waar Hij ons ook geroepen heeft.

{Voor de video klik hier .}

Hoe kunnen we vol vertrouwen gaan naar, op de moeilijke plaatsen waar  God ons geroepen heeft te gaan, en hoe worden we vrouwen, die God kan gebruiken, laten we samen leren van Esther Hoofdstuk 5:

Een vrouw die God kan gebruiken in de moeilijke plekken,  is bereid om die moedige eerste stap te zetten ...

Het is een ding om te zeggen dat je moeilijke dingen hebt te doen, maar het is iets heel anders om die eerste stap te nemen en te staan ​​in de "binnenplaats", het allemaal te riskeren. Als we beginnen met hoofdstuk 5, zien we Esther binnengaan om de koning te benaderen. Een vrouw die God kan gebruiken doet meer dan alleen praten. Na een goede voorbereiding , zet ze ideeën om in actie, volgens gaat ze door met haar verplichtingen, en laat ze angst niet in de weg staan om die eerste moedige stap te nemen, omdat ze weet dat de strijd van de Heer is (Spreuken 21:31) .

Een vrouw die God kan gebruiken in de moeilijke plekken weet wanneer te spreken en wanneer te zwijgen ...

De Bijbel staat bol van de verzen die spreken over de tong en zijn kracht. Het heeft de potentie om te worden gebruikt voor goede, maar er is ook een groot gevaar in het spreken veel woorden (Spr. 10:19). Ik vind het mooi, verfrissend en te veroordelen dat als Esther komt in de binnenplaats van het paleis van de koning in hoofdstuk 5, dat ze wint de gunst van de koning, zonder zelfs een woord te spreken. Een vrouw die God kan gebruiken weet wanneer te spreken en wanneer te zwijgen , omdat ze weet dat alleen God de kracht heeft om de harten van koningen te bewegen (Spreuken 21: 1.).

Een vrouw die God kan gebruiken in de moeilijke plekken verdient respect in plaats van te eisen ...

In hoofdstuk 5, zien we een sterk contrast tussen de manier waarop Esther verschijnt voor de koning en de wijze waarop Haman omgaat met Mordechai's oneerbiedigheid voor hem. Esther is nederig, weloverwogen en wijs in haar aanpak, en Haman reageert met trots, woede en wraak. Een vrouw die God kan gebruiken verdient respect in plaats van te eisen, omdat ze haar identiteit en haar waarde vindt in Christus in plaats van uit de dingen van deze wereld (Kolossenzen 3: 3).

Een vrouw die God kan gebruiken in de moeilijke plekken weet dat Gods doel voor haar leven niet alleen gaat over haar ...
De verkiezing op het leven  van Esther is op dit punt echt buitengewoon. Dit meisje is gegaan van weeskind tot koningin, en in hoofdstuk 5, is  Xerxes  bereid om haar te bieden "ook tot de helft" van zijn koninkrijk. Maar Esther neemt geen genoegen met comfort, en ze is niet gemakkelijk te verleiden door de roem en rijkdom. Esther herinnert zich de taak waarvoor zij geroepen is , en ze herinnert zich de levens die op het spel staan. Een vrouw die God kan gebruiken weet wat Gods doel voor haar leven is, niet alleen maar over haar, want ze herinnert zich een wereld die een Verlosser nodig heeft (1 Kor. 15:57).

Deze week, zal je het niet invoeren?

Aan Zijn voeten,








* Laten we praten: Wat houdt je terug van het aangaan van de moeilijke plekken waar God heeft je geroepen? Welke waarheden uit Esther 5 kunnen  je helpen je angsten te bestrijden?


Uitdaging van de week: Psalm 143: 5 zegt: Ik denk aan de dagen vanouds, ik overdenk al Uw daden, ik overpeins de werken van Uw handen.” Neem deze week even de tijd om terug te kijken op je leven en op te roepen een tijd waarin God u duidelijk voorging, de voorbereiding van de weg in een moeilijke situatie. Schrijf dan een gebed van dankzegging aan God, erken Zijn kracht, aanwezigheid en bepaling in je leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten