Pagina's

woensdag 13 augustus 2014

GMG Nederland

GMG Nederland groeit en dat is een goed teken! 
Tot nu toe zijn er verschillende Nederlandstalige groepen 
en deze Nederlands website/blog.

De laatste tijd heb ik heel sterk het idee dat wanneer we onze krachten bundelen, we veel meer vrouwen kunnen bereiken met Gods Woord. Hierover heb ik uiteraard al wat ideeën, maar ik ben juist ook heel nieuwsgierig naar jullie ideeën. Ik wil me absoluut niet als ‘leider’ opstellen, maar wil wel het initiatief nemen om GMG Nederland beter te organiseren. Persoonlijk heb ik ontzettend veel gehad aan deze Bijbelstudies en ik gun dat anderen ook, zodat ze een diepere relatie met God kunnen hebben. 

Dus bij deze wil ik een paar punten onder jullie aandacht brengen, waar ik de laatste tijd over heb nagedacht en waar we mogelijk veranderingen kunnen aanbrengen. 
 
Website
Ten eerste lijkt het me verstandig deze website niet langer te gebruiken als groep. Er wordt nauwelijks gereageerd en het is te vrijblijvend. Kleinere, gesloten GMG groepen nodigen meer uit tot gesprek en toewijding. Ik denk dat de website beter ingezet kan worden als Nederlandse GMG website/infoplatform (een Nederlandse kopie van de Engelse website) en als wegwijzer om een groep te vinden.
 

Uitbreiding team
Dat brengt me meteen bij het tweede (en eigenlijk ook al het derde) punt. Het Nederlandse achter-de-schermen team zou uitbreiding kunnen gebruiken. Aan het begin van de huidige studie begon ik enthousiast met het vertalen van de Engelse berichten naar het Nederlands. Alleen haalde het leven me in, en kon ik steeds vaker de tijd er niet voor vinden en doordat ik zover achterliep, liet ik het op een gegeven moment helemaal achterwege. En dat is jammer. Niet zozeer voor mij, maar voor de vrouwen die niet goed Engels kunnen of de studie liever in het Nederlands volgen. Een paar extra vertalers (2 à 3) zou dus erg fijn zijn, zodat we alle berichten kunnen vertalen, evenals aanvullende materialen. 

Daarnaast vraag ik me af of iemand thuis is in het maken van graphics. (de afbeeldingen, Bijbelteksten om te leren, etc.) Ik doe dit met liefde en plezier, maar het kost me vrij veel tijd.  Dus ik zoek iemand die de Engelse afbeeldingen exact kan namaken in het Nederlands. (lege graphics worden over het algemeen aangeleverd) 

Wellicht zijn er meer taken te verdelen, maar die kan ik zo gauw even niet bedenken. Dus als iemand aanvullingen heeft?!
 

GMG groepen
Dan tenslotte mijn derde punt, de GMG groepen. Misschien is het een idee om bestaande groepen te ‘presenteren’. Iedere groepsleider kan bijvoorbeeld een stukje schrijven over haar groep. (Wat voor soort groep is het? Hoeveel deelnemers? Is er nog plaats? etc.) 

Mogelijk is het een idee om wat nieuwe groepen te starten die op specifieke doelgroepen gericht zijn. (denk hierbij aan groepen voor jongere vrouwen, oudere vrouwen, tieners, moeders, oma’s, gescheiden vrouwen, getrouwde vrouwen, Surinaamse of Belgische vrouwen, vrouwen uit een bepaalde regio of kerkrichting, etc. of een groep die een andere/oudere studie volgt) 

Dat waren mijn punten tot nu toe. Nu ben ik benieuwd naar jullie ideeën en reacties. Voel je vrij om kritiek te leveren op mijn punten, te delen wat je op je hart hebt, wat je denkt dat de behoeften zijn van de vrouwen om je heen (fysiek of virtueel) en wat je denkt dat jouw rol hierbinnen kan zijn.

Verder wil ik je vragen hier niet alleen over na te denken, maar het ook in gebed voor Vader te brengen, zodat het niet alleen een goed idee is, maar een God-idee. Zodat Hij verheerlijkt wordt!

Van zaterdag tot zaterdag zal ik hier niet aanwezig zijn i.v.m. mijn vakantie, 
maar ik zie ernaar uit om jullie reacties te lezen als ik terugkom.

1 opmerking:

  1. Nog eens proberen een reactie te plaatsen, via Wordpress lukte het niet.

    De website als platform gebruiken lijkt mij een goed idee.
    Voor het vertalen kan ik moeilijk tijd vrijmaken, maar als ik een rustiger periode heb wil ik wel graphics voor oudere studies maken als dat nodig is.

    En onze groep is open voor Intentionally Focused, maar niet voor Esther. Wij starten op 1 september.

    BeantwoordenVerwijderen