Pagina's

maandag 21 april 2014

De betekenis van mijn reactie ~ Maandag

Lees: Lukas 23 vers 32-43

Daar hangt hij aan een kruis, die moordenaar!
Hij ondergaat de straf die hij verdiende.
Alleen in pijn, verlaten door zijn vrienden,
díe stonden enkel met hun oordeel klaar.

Hij kijkt opzij. Wie is toch deze Man;
Hij, die zich noemde: Koning van de Joden?
Is dát een reden om de Man te doden?
Nee, dit is iets wat hij niet vatten kan.

Dan vangt zijn oor de diepe hartenkreet:
"Mijn God, waaróm toch hebt U Mij verlaten?"
- en hoor ze nu eens spotten, die soldaten -
't Is of hijzelf iets voelt van Jezus' leed.

Hij zoekt Zijn blik. O Jezus, zie mij aan!
En 't is of Jezus' ogen hem doorboren.
O Jezus, wil toch naar mijn roepstem horen!
O Heer, wees met een moordenaar begaan!

*******

"Ik zoek degenen op, die zijn verloren.
Je zult met Mij het Paradijs ingaan!"

Liefs, 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten